<br>DON VIONA <br> " Fight For Freedom ": JUSTITIE - Hoofdverdachte van moordende raid in Torhout (W.VL) loopt vrij rond. " Mijn denken zal zich nooit onderwerpen,noch aan dogma,noch aan een partij,noch aan een belang,noch aan een voordeel,maar uitsluitend aan de feiten zelf,want zich onderwerpen betekent, het einde van alle denken "
" Bloggers are the hackers of the corrupted main stream mediocratic monopoly. Our mission is truth, our numbers are many, and we are taking back the control of the public mind. Liberating it from those whom peddle complacency, conformity, and ignorance. This is our mission and not one of us can do it alone. Join us! "



17 juli 2014

JUSTITIE - Hoofdverdachte van moordende raid in Torhout (W.VL) loopt vrij rond.

Slachtoffer steekpartij RAW13 loopt hoofdverdachte tegen het lijf. 
TORHOUT / MENEN - Groot was de verbazing bij Christophe Decoene (49), toen hij in Menen de hoofdverdachte van de dodelijke steekpartij in Torhout tegen het lijf liep. Decoene raakte - bijna dag op dag 3 jaar geleden - zwaargewond bij de raid door leden van RAW13. "Die man woont op drie kilometer van mijn deur. Wie garandeert mij dat die gast mijn gezin niets aandoet?" Kevin D. werd vrijgelaten uit de gevangenis.
Christophe Decoene kon zijn ogen niet geloven toen hij de 23-jarige Kevin D. in het centrum van Menen zag voorbij-stappen. Kevin D. is immers de hoofdverdachte van een dodelijke steekpartij op 15 juli 2011 in de Stationsstraat in Torhout. Vijf leden van de hip-hopbende RAW13 richtten er toen een bloedbad aan. De 21-jarige Jeroen Balloey, een onschuldige jongeman die een hamburger stond te eten, overleefde de gewelddadige raid niet. Dj Karim M'Hedhebi en portier Christophe Decoene uit Menen werden zwaargewond door steken van een machete. "Ik had eigenlijk dood moeten zijn", zucht Decoene. "Mijn darmen hingen uit mijn buik. Dankzij de dokter in het ziekenhuis van Torhout heb ik het gehaald." Ondertussen zijn we bijna drie jaar verder. Groot was de verbazing van Decoene toen hij onlangs één van zijn belagers doodleuk aan de Grote Markt in Menen zag langs-lopen. "Ik geloofde mijn ogen niet", zegt Christophe Decoene. "Ik had die gast slechts één keer in mijn leven gezien en dat was op de dag van de feiten." Decoene, die zelf van geen kleintje vervaard is, wou er het fijne van weten. Hij sprong op zijn fiets en zette de achtervolging in. "Toen ik zijn naam riep, draaide hij zich om. Ik vroeg hem waarom hij die jongen zomaar had doodgestoken, maar daar kon hij geen antwoord op geven. Ik heb het gevoel dat hij niet echt veel spijt heeft van zijn daden." Decoene trok meteen naar de politie. "Ik kreeg te horen dat die man nu in Menen woont en dat hij vrij is zonder voorwaarden. Hij kan dus gaan en staan waar hij wil, in afwachting van zijn proces", klinkt het. De politie van de zone Grensleie bevestigt dat Christophe Decoene bij hen aanklopte met het verhaal. Bij nazicht in het dossier bleek inderdaad dat er geen weet is van lopende voorwaarden tegen Kevin D. Mocht de man over de schreef gaan, dan kan hij overgedragen worden aan het parket.  Kevin D. is sinds 20 november op vrije voeten. Volgens zijn raadsman, meester Hans Beerlandt, staat zijn cliënt wel degelijk onder voorwaarden. "Zo mag hij niet in Torhout opduiken en moet hij zich aan een avondklok houden. Het staat hem wel vrij in Menen te komen. Hij heeft zich tot nu strikt aan zijn voor- waarden gehouden." Christophe Decoene vindt het onbegrijpelijk. "Dat wil gewoon zeggen dat mijn vrouw die gast overal tegen het lijf kan lopen. Wie garandeert mij dat die kerel haar niks aandoet? Of mijn zoon?" In het dossier van de dodelijke steekpartij waren er aanvankelijk zes verdachten. Twee daarvan werden buiten vervolging gesteld, omdat ze geen aandeel hadden in de raid. Vier anderen blijven over : Kevin D., Jacky L., Robin V. en Kevin G. Enkel Jacky L. zit nog in de cel. Ook hij was eerder vrijgelaten, maar nadat hij in dronken toestand een zwaar ongeval veroorzaakte, werd hij weer achter tralies geplaatst. Kevin D. blijft de hoofdverdachte in de affaire, maar over de precieze omstandigheden heerst nog altijd geen volledige duidelijkheid. Hopelijk brengt het assisenproces meer klaarheid. Dat start ten vroegste dit najaar. 

Reactie: Dit is dan een voorbeeld hoe justitie omgaat met daders en slachtoffers ,gewoon schandalig noem ik dat. Dergelijk gespuis moet in de cel blijven tot en na het proces. Deze kerel die trots is op zijn daad is een tikkende bom die op ieder ogenblik terug kan afgaan.  Op deze manier gaat het zover komen dat slachtoffers zelf rechter en beul gaan spelen , zeg nu zelf , hebben zijn een andere uitweg ?

Don Viona

Labels: , , , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Didier T. Oostende said...

Het zelf oplossen lijkt mij de beste oplossing. het mag niet maar iemand vermoorden en proberen vermoorden mag ook niet.

17/7/14 11:14  
Anonymous Donald V.M , Menen said...

Schande , hallo Turtelboom ?? U weet weer van niets zekers ?

17/7/14 11:16  
Anonymous Pierre V.H , Torhout said...

De justitie , zij zitten veilig , hoog in hun ivoren torens ver weg van de realiteit.

17/7/14 11:17  

Een reactie plaatsen

<< Home