<br>DON VIONA <br> " Fight For Freedom ": VERKEER - Hersteld deze Vlaamse regering het nut en doel van de privé mobiliteit ? " Mijn denken zal zich nooit onderwerpen,noch aan dogma,noch aan een partij,noch aan een belang,noch aan een voordeel,maar uitsluitend aan de feiten zelf,want zich onderwerpen betekent, het einde van alle denken "
" Bloggers are the hackers of the corrupted main stream mediocratic monopoly. Our mission is truth, our numbers are many, and we are taking back the control of the public mind. Liberating it from those whom peddle complacency, conformity, and ignorance. This is our mission and not one of us can do it alone. Join us! "



23 juli 2014

VERKEER - Hersteld deze Vlaamse regering het nut en doel van de privé mobiliteit ?

"Hopelijk vormen drie kernwoorden basis van doeltreffend mobiliteitsbeleid".
Febiac hoopt dat de drie kernwoorden "vertrouwen, verbinden en vooruitgaan" in het Vlaamse regeerakkoord de basis zullen vormen van een krachtdadig en doeltreffend mobiliteits beleid. Dat meldt de Belgische automobiel-federatie. Co-modaliteit, het optimaal uitspelen van elk vervoermiddel daar waar het zijn sterkste troeven kan uitspelen, is de kernboodschap om onze samenleving, onze burgers en bedrijven mobiel en welvarend te houden. Daarnaast moet ook het kernbegrip 'vooruitgaan' een vertaling krijgen op mobiliteitsgebied. De nieuwe Vlaamse regering belooft belangrijke probleemoplossende infrastructuurwerken uit te zullen voeren. Dat is de enige juiste keuze, aldus Febiac. Volgens de organisatie werd de afgelopen jaren nog te vaak gekozen "voor het remmen, beperken, bemoeilijken van het (auto)verkeer en van de vlotte doorstroming ervan". "Het heeft ons enkel de titel van filekampioen opgeleverd voor Antwerpen, Gent en Brussel", concludeert ze. De sectororganisatie toont zich ten slotte verheugd over het feit dat de kilometerheffing voor vrachtwagens ingang zal vinden en dat er zeer expliciete aandacht blijft voor het verminderen van het aantal verkeersdoden. Positief is ook dat het openbaar vervoer efficiënter moet en zal worden en een veel betere kostendekkingsgraad zal krijgen, luidt het. 

Reactie: De tijd van remmen, beperken, bemoeilijken van het verkeer en van de vlotte doorstroming ervan is hopelijk op een eindpunt beland en gaan we nu de logische toer op  waar ieder middel wordt aangewend om onze mobiliteit beter te maken.  Waarom zouden we allemaal op de fiets moeten zoals o.a in Gent.  Gebruik maken van een auto , tram , bus of fiets moet vrij kunnen gekozen worden door de gebruiker .  Als ik lees hoeveel dode fietsers wij te betreuren hebben zeg ik duidelijk.. "hou dit voor recreatie buiten de spits-uren ", wat die groene rakkers ook vertellen , het kost mensenlevens.

Don Viona

Labels: , , , , , , , , , , , ,

4 Comments:

Anonymous Dieter L. De Pinte said...

Waar wegen echt nodig zijn moeten er wegen komen. het verkeer in steden belemmeren door knippen van assen moet stoppen. Wegen dienen om gebruikt te worden , doe dat dan ook ten volle.

23/7/14 21:04  
Anonymous Geert M. Antwerpen said...

Haal vrachtwagens en fietsers weg van het andere verkeer , dit spaart vele levens.

23/7/14 21:06  
Anonymous Stefan O. Kruibeke said...

Enkel vrachtvervoer na 18h00 tot 6h00 .

23/7/14 21:07  
Anonymous Anoniem said...

ik hoop dat men hier in Gent die groene pipo terug roept , is niet leefbaar meer.

24/7/14 12:10  

Een reactie plaatsen

<< Home